2006/07/10

Smoke gets in your eyes烟雾迷蒙了你双眼

Audio Image
Smoke gets in your eyes-The Platters

They asked me how I knew my true love was true
I of course replied
"something here inside cannot be denied
They said
"someday you\'ll find all who love are blind"
When your heart\'s on fire,
You must realize smoke gets in your eyes

So I chaffed them
And I gaily laughed to think they could doubt my love
Yet today my love has flown away,
I am without my love

Now laughing friends deride tears I cannot hide
So I smile and say "when a lovely flame dies,
Smoke gets in your eyes"  
烟雾迷蒙了你双眼 

曾有人问我:我怎么知道真爱为真?
我当然回答:
内心的感受是无法否认的
他们说:
总有一天,你会发现恋爱中的人都是盲目的
当你的心着火了
你必须了解,烟雾会迷蒙了你双眼

于是我挖苦他们
开心的笑着他们怎能质疑我的爱
如今,我的爱已远扬
我失去了吾爱

现在,朋友们嘲笑着我掩藏不住的泪水
于是我笑着说:当爱的火焰熄灭
烟雾会迷蒙了你双眼
 

1 条评论: